Vårt husbilsliv

I vår blogg kommer vi att berätta om våra resor med vår husbil och hur livet ter sig däremellan. Det är roligt om ni vill lämna en kommentar till våra inlägg. Själva tycker vi det är kul att läsa andras reseberättelser och om deras liv med husbil respektive husvagn. Man får alltid tips och inspiration genom att titta in på alla fina bloggar som finns på nätet.

tisdag 6 september 2011

Strul med Blogger

Idag höll jag på att bli tokig på Blogger. Dom har lagt in ett nytt gränssnitt som man kan prova och dum som jag var så provade jag det idag när jag skulle göra ett nytt inlägg. Det skulle jag aldrig ha gjort. Texten gick inte att justera som jag ville och när jag lyckats att få det något så när utseendemässigt plublicerade jag inlägget. När jag sen tog fram startsidan hade alla uppgifter i min högerkolumn försvunnit, dom syntes bara på mina andra "sidor". Där ligger ju räknaren, kommentarerna, arkivet och alla i min blogglista. Hur skulle jag få ordning på det? Jag gick åter in i det nya gränssnittet och raderade mitt senaste inlägg och då kom allt tillbaks igen. Jag hoppas verkligen att det fortfarande är kvar när jag publicerar detta inlägg.

I helgen var vi "barnvakt" åt våra barnbarn, nu 16 och 17 år gamla, föräldrarna var på kryss till Riga. Ja barnvakt är kanske lite fel uttryckt. Det gällde att se till att dom fick mat i sig, ibland åt dom hos oss och ibland ute och ibland hemma hos sig. Vi bor ju grannar och det underlättar ju när man ska ha lite koll på ungdomarna. På måndagen var vi ganska trötta för det blev lite senare kvällar än vad vi är vana vid, men det tog vi igen med en tupplur på dagen.

Nu har både Anders och jag nya elcyklar.

Anders cykel är av märket Lifebike och min är en Sjösala.

Vi har utrustat dom med ordentliga godkända lås, det måste man ha för att försäkringen ska gälla om dom blir stulna.

Så här mycket olika soppar hittade vi på vår skogspromenad med Alonso, det blir gott i en sås eller på en varm macka.

Nu har den verkliga nedräkningen börja till vår resa söderut, vi åker i nästa vecka om allt går som planerat. Häromdagen kom vi på att vi kanske skulle börja med en liten tripp via Mosel. Läste på Husbilsklubbens forum att det var en hel del husbilar som tänkte bege sig dit. Det är nog en och annan vinfest som man kan stöta på då. Vårt första längre stopp är planerat till Benidorm och camping El Raco, samma som förra året. Sen får vi se om vi stannar där eller om vi beger oss längre ner mot Marbella. Är det någon av våra läsare som har tips om någon bra camping i dom trakterna där det är lätt att komma in med en 9 meters bil?

4 kommentarer:

  1. Har tyvärr ingen bra camping att ge tips om men det ska bli kul att få följa er resa då man själv är hemma och arbetar. Är visst flera bloggare som ska söderöver i vinter då har man lite att se fram emot under de mörka vinterkvällarna.
    Om allt går som det ska kanske tar vi en kortare tur söder ut innan hösten kommer på allvar.
    Nu blir det lite Elmia först....sedan kanske kanske;)
    Få en skön resa.

    SvaraRadera
  2. Trist när det strular, men vad härligt att ni snart ska ut och resa! För vår del blir det ju tvärtom, de längsta resorna blir på sommaren. Men då är det desto roligare att få "följa med" söderut via nätet på vintern ;)

    SvaraRadera
  3. Kul att få följa er på nytt söderöver. Ni får rapportera om cyklarna framöver; skillnader, fördelar etc. Funderar på att köpa en.
    Förresten såg det väldigt gott ut med svampen.
    Vinfester efter Moseldalen har vi varit på tidigare och vill gärna vara med om fler.
    Ha dé jättebra!

    SvaraRadera
  4. Tyvärr inga bra tips men det låter härligt med er resa!!
    Jag är verkligen så ressugen igen men har inte semester förrän nästa år nån gång. Dessutom vet inte maken alls hur det går på semesterfronten då han är ensam på sitt jobb och inte kan åka iväg hur som helst.
    Svamp - mmm så gott!

    SvaraRadera