Vårt husbilsliv

I vår blogg kommer vi att berätta om våra resor med vår husbil och hur livet ter sig däremellan. Det är roligt om ni vill lämna en kommentar till våra inlägg. Själva tycker vi det är kul att läsa andras reseberättelser och om deras liv med husbil respektive husvagn. Man får alltid tips och inspiration genom att titta in på alla fina bloggar som finns på nätet.

lördag 4 september 2010

Igår var jag tvungen att ta en liten paus i husbilsfixandet. Jag tog en liten svamprunda, jag behövde inte gå långt bara ner i diket på andra sidan vägen. Där växte det ett helt gäng smörsoppar. Dom är lite kladdiga och kletiga att hålla på med nu när det har regnat. Det fastnar en massa skräp på hatten men det är lätt att dra av det slemmiga skinnet och under döljer det sig en jättefin matsvamp. Ikväll ska jag göra varma mackor utav härligheten. Jag har ännu inte hittat en enda kantarell.

4 kommentarer:

  1. ser mumsigt ut, tyvärr är jag dålig på svampar så vi har inte vågat oss på att ge oss ut för att plocka men skulle tro att det kanske inte går att ta fel på kantareller om man hittar det?

    Sv; tackar för infon, jag googlade jag med efter att ni gett mig första ledtråden. Skulle tro att det är underarten Herbstfreude som vi har en stor mängd av i trädgården, den är jättefin och börjar alltid blomma nu när allt annat börjar vissna.

    SvaraRadera
  2. Tar en stund att rensa, men sen är det smaskens.

    SvaraRadera
  3. Mmmm svampmackor sååå gott!

    SvaraRadera
  4. Jag plockar bara svamp i affär'n :-)

    sv: Och den där mjölken - den var också i affär'n :-)

    SvaraRadera