Vårt husbilsliv

I vår blogg kommer vi att berätta om våra resor med vår husbil och hur livet ter sig däremellan. Det är roligt om ni vill lämna en kommentar till våra inlägg. Själva tycker vi det är kul att läsa andras reseberättelser och om deras liv med husbil respektive husvagn. Man får alltid tips och inspiration genom att titta in på alla fina bloggar som finns på nätet.

lördag 1 maj 2010

Marknadsdag i San Remo

Idag var det lite sämre väder, växlande molnighet men varmt på dagen, på eftermiddagen börjde det att blåsa upp lite grand. Nu kl 17.00 är det 18,5 grader varmt.

Idag var det marknadsdag. Vi passade då på att ta vespan dit. Marknaden var uppbyggd mitt i stan runt en permanent saluhall. Som vanligt var det trångt och mycket folk. Det blev inga inköp.

Det var nästan roligare och gå in och titta i den permanenta saluhallen där dom hade livsmedel, frukt och grönsaker. Här råkade en gammal farbror titta fram precis när kortet togs. Här fanns det alla möjliga sorters torkat kött.

Här var ytterligare en häftig butik.

Det var mycket att titta på.

På eftermiddagen gick vi en promenad runt ställplatsen som ligger bredvid campingen. Nu till helgen har det kommit en massa bilar. Men som jag sagt tidigare så är inte platsen så rolig. Det finns inte heller någon ström att få där.


4 kommentarer:

  1. Hej Birgitta! Idag är vi hos kompisar i Eskilstuna. Jag visade dem er blogg. Marknad verkar ju mycket roligare än de 1-majtåg som präglar denna kulna dag i E-tuna.

    SvaraRadera
  2. Igår var det arbetarnas dag här i Italien, men vi såg inga tåg. Marknaden i San Remo är känd, men jag fick nästan panik av trängseln. Marknaden i Benidorm kändes öppnare. Men det är väl för att den ligger mitt i stan här. Därav blev det inga inköp. Idag har vi sämre väder, men det gör inget för omväxling.

    SvaraRadera
  3. Är de nedersta bilderna från en ställplats? Det är ju jättemycket bilar! Vad kostar det att stå på ett sånt ställe då?

    SvaraRadera
  4. Ja det är från ställplatsen som ligger granne med vår camping. Jag har för mig att det kostade 7 euro per natt, men det finns ingen ström. Platsen ger ett tråkigt intryck för det är ganska skräpigt där. Vi betalar på campingen drygt 23 euro per natt men då har vi vatten och avlopp vid platsen och el, dock endast 3 amp.

    SvaraRadera